Akik a divat világában érdekeltek, tudják, hogy a mai fiatalok már nem feltétlenül úgy vásárolnak ruhát, mint régebben. Cikkünkben azt fogjuk megvizsgálni, hogy milyen vásárlási szokások jellemzők rájuk.
Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy a fiatalok nagy többsége ruha webáruházakból vásárol, ilyen pl. a https://www.starboxdivat.hu webshop. Ezzel szemben az igazság, hogy ez kb. 50%-ra tehető. Természetesen az is nagy szónak számít már, hogy a fiatalok nagyjából fele interneten keresztül vásárolja ruháinak nagy részét, többet között ennek is köszönhetjük a divat webshopok rohamos elterjedését. Ráadásul ez az arány valószínűleg a jövőben növekedni fog.
Ami nem változik a fiatalok és az idősebbek vásárlási szokásai között, hogy a fiatalok nagy része is erősen figyelembe veszi az adott termékek árát, és szívesebben vásárol olcsóbb termékeket.
A fiatalok nagy része általában a híresebb, számukra ismertebb márkákat keresi. Ez köszönhető többek között a közösségi média rohamos elterjedésének, mivel legtöbben követnek legalább egy nagy céget a közösségi médián, ami jelentősen befolyásolja vásárlási szokásaikat is. Ennek a követés, ismertség ellenére az árra itt is odafigyelnek, ha másik neves márkákat olcsóbban be tudnak szerezni, könnyen átváltanak a kezdeti hűség ellenére is.
Többek között ezek miatt az okok miatt örvendnek nagy népszerűségnek az olyan áruházláncok, melyek márkás, jó nevű, de olcsóbb ruhákat árulnak, mivel ezek elismertek és olcsók is egyaránt.