Sokan úgy gondolják, hogy egy divat webshop indítása csak annyiból áll, hogy elkészül a webshop felülete, és lehet árusítani mindent. Ez azonban nem ilyen egyszerű, rengeteg tervezés, gondolkodás előzi meg a tényleges árusítást.
Tervezés
Az első feladat, hogy megtervezzük a vállalkozást, kialakítsuk a stratégiát. Ehhez több dolog is tartozik, legelőször ki kell találni, honnan fogjuk beszerezni a ruhákat. Mi magunk készítjük őket? Úgy vásároljuk meg készen, nagy mennyiségben? Minőségi ruhákat szeretnénk árulni?
Ha ez megvan, meg kell tervezni a vállalkozás működését. Ide tartozik pl. a termékek tárolása (lehet, hogy raktárhelyiségre lesz szükségünk), a csomagolás, a szállítás stb. Minden, ami ahhoz szükséges, hogy a vásárló a megrendelt terméket kézhez kapja.
Webshop
A webáruházat csak ezek függvényében lehet elkészíteni. Itt azt kell majd eldöntenünk, hogy milyen platformot szeretnénk (előre elkészített sablon webshopot, vagy egyedileg elkészített, saját webáruházat, valamint akár bérelhetünk webshopot, ha azt tartjuk jobb megoldásnak). A webáruház legyen mindenképpen mobilbarát, rendelkezzen kiváló minőségű fényképekkel a termékekről, mérettáblázattal, valamint, ha lehetőség (és igény) van rá, akkor élő chat kialakítású ügyfélszolgálattal is, hogy a vásárlók megtaláljanak mindent, amire szükségük lehet a vásárláshoz.