Amíg korábban az vendéglátás nagy részét az éttermekben, vendéglátóipari egységekben történő étkezések jelentették, addig manapság már az online ételrendelésé a főszerep. Nem véletlenül, ugyanis az internetes ételrendelés számos előnnyel szolgál mind a vásárlók, mind a szolgáltatók számára.
A vásárlók számára az egyik legnagyobb előny a kényelem. Okostelefonról, számítógépről percek alatt lehet online ételt rendelni, amit aztán a szolgáltató ki fog szállítani. Ki sem kell mozdulni otthonról, házhoz jön a megrendelt étel.
A szolgáltatók is szeretik az online ételrendelési lehetőséget, ugyanis kiszállítás nélkül ma már nagyon kevesen tudnak a piacon maradni. Ha pedig kiszállításról van szó, akkor a rendelések feldolgozására az online rendszer a legjobb.
A jól megtervezett és kivitelezett online ételrendelési rendszer segít a rendelések feldolgozásában, a vásárlók rendszerezésében. Ha már próbáltál telefonon vagy e-mailben rendeléseket felvenni, feldolgozni, akkor tudod, hogy nagyon hamar eljön az a rendelés mennyiség, amikor már nem alkalmasak ezek a csatornák a feladatok ellátására.
Az online rendelési rendszerekbe nagyon könnyen lehet statisztikákat, kimutatásokat beépíteni, így akár azonnal lehet látni rendelések után, hogy hogy megy az üzlet. A statisztikák közül nagyon hasznosak lesznek azok, melyek azt mutatják, hogy mit rendelnek legtöbbször az ügyfelek, melyik időszak a népszerű, használnak-e a vásárlók kedvezményeket, kuponokat stb. Bármilyen statisztika lekérhető néhány kattintással, az eredmény pedig felhasználható a fejlődéshez.